fredag, juli 06, 2007

Har Gud virkelig en søn?

Har Gud Skaberen virkelig en søn? Har Gud overhovedet behov for en søn? Hvad skulle en "Guds søn" kunne gøre, som Gud selv [allerede] ikke kan gøre? Mange tanker udspiller sig, og man bør tænke godt og grundigt igennem, hvis man virkelig brændende ønsker et svar.

Det lyder mærkeligt og absurd at Gud Den Almægtige, skulle have en søn. Hvorfor skulle Gud dog det? Hvorfor begrænser man Guds Magt og attributter?
Sandelig, er Han Alene Gud, Den Almægtige og Den Ubegrænsede.

Muslimen tror på en Gud, En Fulkommen Gud, Perfekt i Sin Essens, og i Sine attributter. Ingen muslim, vil nogensinde påstå at Gud Den Al-mægtige har en søn. Det at man påstår at Gud, Ophøjet være Han, har en søn er en fuldstændig absurd påstand. Skaberen er uafhængig af skabelsen.

Mange kristne henviser foreksempel til Joh. evang. 10:30, hvor Jesus siger følgende:

"Jeg og Faderen, Vi er et"

Hvilket blot betyder at Jesus taler i Guds Navn og ikke at han er Gud.

Eller Joh. evang. 14:9, som de kristne også mener er en bekræftelse på at Gud er en treenig Gud. I Joh. evang. 14:9 siger Jesus:

"Den der har set mig, har set Faderen"

Man kan roligt konkludere, at de kristne åbenbart har glemt det faktum at, der er også en del andre vers, der bekræfter det modsatte.

Et lille udpluk af eksempler, som man kan nævne er:

2. Mosebog 33:20

"...Du får ikke lov at se Mit ansigt for, intet menneske skal se Mig, og beholde livet"

Joh. Evang. 5:37

"Ja, Faderen, som sendte mig, Han har selv vidnet om mig. Hans røst har I aldrig hørt, ej heller har I set Hans skikkelse."

Esajas' bog45:5

"Herren er Jeg, ellers ingen, uden Mig er der ingen Gud, Jeg omgjorde dig, endskønt du ej kender Mig."

Der er al grund til at undre sig over livet, især hvis man ønsker at opnå de rette løfter givet af Gud.

Gud er Unik, ligner ingen og ingen ligner Ham, Ejheller kan Gud samlignes med andet/andre, eller drage parralleler til andre/andet. Gud er ikke begrænset.
Menneskets forstand kan ikke rumme Guds eksistens, men vi kan nærme os Gud ved at følge elske Ham, som den Eneste Hersker og følge det budskab Han skabte til os.

Det samme budskab, som blev prædikeret af såvel Profeten Jesus (fred være med ham) og Profeten Muhammad (Guds fred og velsignelser være over ham) - at Gud er En og ingen behov har for en søn.

Ingen kommentarer: